De verwachtingen zijn hooggespannen, wat niet vreemd is na het succes van de vorige producties. De integrale uitvoering van Joseph was zelfs de grote winnaar bij de Amateur Musical Awards in 2014.
Audities
On Stage wordt een nieuw geschreven productie, met meer nadruk op het acteren, waarin bestaande nummers met elkaar verbonden worden. Omdat Bas Groenenberg het script op het lijf van de deelnemende acteurs en actrices gaat schrijven, was hij maar wat nieuwsgierig de vele talenten voor het eerst te ontmoeten bij de uitgeschreven audities, op 24 en 27 januari. "Natuurlijk wordt tijdens een auditie de ondergrens van het acteren, zingen en dansen getest. Maar je ziet ook al meteen wat iemands specifieke uitstraling is. En soms denk je: dit element kunnen we mooi gebruiken voor dat en dat karakter."
Nieuw talent ontdekt
Jelle Wouda, directeur van de Stadsgehoorzaal, is zichtbaar onder de indruk van de kwaliteiten van de 60 volwassen en 75 kinderen - veelal jonge vrouwen en meisjes - die kwamen auditeren. "Soms denk je: waar kom jij ineens vandaan? Waarom heb je niet meegedaan aan onze vorige producties?" De heren Groenenberg en Wouda kregen tijdens de selectierondes versterking van Vuur & Vlams Germa Scholten, tevens de choreograaf van de show, Marjolein Boom, marketingmedewerker van de Stadsgehoorzaal en pianist/repetitor Henriëtte Prins. Laatstgenoemde - 'het opperoor' genoemd door Jelle Wouda, mocht zelf ook flink aan de bak tijdens de audities, om de kandidaten aan de piano te begeleiden tijdens de zangnummers.
Audities
On Stage wordt een nieuw geschreven productie, met meer nadruk op het acteren, waarin bestaande nummers met elkaar verbonden worden. Omdat Bas Groenenberg het script op het lijf van de deelnemende acteurs en actrices gaat schrijven, was hij maar wat nieuwsgierig de vele talenten voor het eerst te ontmoeten bij de uitgeschreven audities, op 24 en 27 januari. "Natuurlijk wordt tijdens een auditie de ondergrens van het acteren, zingen en dansen getest. Maar je ziet ook al meteen wat iemands specifieke uitstraling is. En soms denk je: dit element kunnen we mooi gebruiken voor dat en dat karakter."
Nieuw talent ontdekt
Jelle Wouda, directeur van de Stadsgehoorzaal, is zichtbaar onder de indruk van de kwaliteiten van de 60 volwassen en 75 kinderen - veelal jonge vrouwen en meisjes - die kwamen auditeren. "Soms denk je: waar kom jij ineens vandaan? Waarom heb je niet meegedaan aan onze vorige producties?" De heren Groenenberg en Wouda kregen tijdens de selectierondes versterking van Vuur & Vlams Germa Scholten, tevens de choreograaf van de show, Marjolein Boom, marketingmedewerker van de Stadsgehoorzaal en pianist/repetitor Henriëtte Prins. Laatstgenoemde - 'het opperoor' genoemd door Jelle Wouda, mocht zelf ook flink aan de bak tijdens de audities, om de kandidaten aan de piano te begeleiden tijdens de zangnummers.
Kritisch én meelevend
Naarmate de selectieprocedure vorderde, werden de juryleden kritischer. De ene kandidaat 'moest toch echt beter kunnen', en de volgende 'beleefde het gezongen nummer niet echt'. Maar het meest opvallend was dat het artistieke team steeds de potentie bleef zien van alle kandidaten.
Diep in hun hart zouden ze iedereen wel mee willen laten doen. Bas Groenenberg: "Dat is logistiek natuurlijk onmogelijk. Maar bij de kinderen kunnen we gelukkig gaan werken met twee verschillende ensembles, zodat we in totaal meer kinderen nodig hebben. Ik ben sowieso heel slecht in het afnemen van kinderaudities. Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om al dat enthousiasme af te wijzen."
Voorstellingen
Al voordat de audities waren afgerond, zag het artistieke team dat ze wat 'mooi en goed betreft' op één lijn zitten. Gelukkig maar, want veel tijd voor discussie zal er niet zijn. Op 9 februari starten de repetities namelijk al. En de voorstellingen vinden dik drie maanden later plaats op 21, 22, 23 en 25 mei.
Jelle Wouda: "Alle talenten gaan vanaf nu in een snelkookpan. Ons voordeel is dat we projectmatig werken. Een vereniging moet ook altijd iets passends bieden aan de minder talentvolle leden, maar wij kunnen werken met de allerbesten. Deze mensen zijn zo goed dat ik ze zelfs semi-professionals durf te noemen, in plaats van amateurs."
'Ogen open'. 'Hou contact'. 'Laat 't stromen'. Zomaar wat aanwijzingen van regisseur, auteur en acteur Bas Groenenberg bij de finale audities van On Stage. Deze aanstaande voorstelling van de Stadsgehoorzaal in nauwe samenwerking met Vuur & Vlam Produkties is het vervolg op de musical Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat en de spektakelshow Movie2Musical.
Waar en wanneer
On Stage wordt gespeeld op 21, 22, 23 en 25 mei in grote zaal van de Stadsgehoorzaal van Kampen. De zinderende productie over de magie van theater voor en achter de schermen, kent uiteindelijk een cast van 35 volwassenen en een ensemble bestaande uit 45 kinderen.
Een big band - met 25 muzikanten - maakt het plaatje compleet.
Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rondom On Stage via de sites www.stadsgehoorzaalkampen.nl en www.vuurenvlamprodukties.nl.
Nieuwe regisseur Bas Groenenberg
Zowel Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat als Movie2Musical werden geregisseerd door de in Kampen geboren Marcel Visscher. Maar omdat Visscher nu te druk is met zijn aandeel in de musical Moeder, Ik Wil Bij De Revue moesten de Stadsgehoorzaal en Vuur & Vlam omzien naar een nieuwe regisseur.
De zoektocht stopte bij Bas Groenenberg, die zijn eerste jaren als theaterprofessional doorbracht bij het tandem Jos Brink en Frank Sanders. Daarna volgden rollen in musicals als Les Misérables, My Fair Lady en Sweeney Todd.
Inmiddels heeft Groenenberg zijn werkterrein ook verlegd naar het schrijven en regisseren van theater.
Naarmate de selectieprocedure vorderde, werden de juryleden kritischer. De ene kandidaat 'moest toch echt beter kunnen', en de volgende 'beleefde het gezongen nummer niet echt'. Maar het meest opvallend was dat het artistieke team steeds de potentie bleef zien van alle kandidaten.
Diep in hun hart zouden ze iedereen wel mee willen laten doen. Bas Groenenberg: "Dat is logistiek natuurlijk onmogelijk. Maar bij de kinderen kunnen we gelukkig gaan werken met twee verschillende ensembles, zodat we in totaal meer kinderen nodig hebben. Ik ben sowieso heel slecht in het afnemen van kinderaudities. Ik kan het gewoon niet over m'n hart verkrijgen om al dat enthousiasme af te wijzen."
Voorstellingen
Al voordat de audities waren afgerond, zag het artistieke team dat ze wat 'mooi en goed betreft' op één lijn zitten. Gelukkig maar, want veel tijd voor discussie zal er niet zijn. Op 9 februari starten de repetities namelijk al. En de voorstellingen vinden dik drie maanden later plaats op 21, 22, 23 en 25 mei.
Jelle Wouda: "Alle talenten gaan vanaf nu in een snelkookpan. Ons voordeel is dat we projectmatig werken. Een vereniging moet ook altijd iets passends bieden aan de minder talentvolle leden, maar wij kunnen werken met de allerbesten. Deze mensen zijn zo goed dat ik ze zelfs semi-professionals durf te noemen, in plaats van amateurs."
'Ogen open'. 'Hou contact'. 'Laat 't stromen'. Zomaar wat aanwijzingen van regisseur, auteur en acteur Bas Groenenberg bij de finale audities van On Stage. Deze aanstaande voorstelling van de Stadsgehoorzaal in nauwe samenwerking met Vuur & Vlam Produkties is het vervolg op de musical Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat en de spektakelshow Movie2Musical.
Waar en wanneer
On Stage wordt gespeeld op 21, 22, 23 en 25 mei in grote zaal van de Stadsgehoorzaal van Kampen. De zinderende productie over de magie van theater voor en achter de schermen, kent uiteindelijk een cast van 35 volwassenen en een ensemble bestaande uit 45 kinderen.
Een big band - met 25 muzikanten - maakt het plaatje compleet.
Blijf op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen rondom On Stage via de sites www.stadsgehoorzaalkampen.nl en www.vuurenvlamprodukties.nl.
Nieuwe regisseur Bas Groenenberg
Zowel Joseph and the Amazing Technicolor Dreamcoat als Movie2Musical werden geregisseerd door de in Kampen geboren Marcel Visscher. Maar omdat Visscher nu te druk is met zijn aandeel in de musical Moeder, Ik Wil Bij De Revue moesten de Stadsgehoorzaal en Vuur & Vlam omzien naar een nieuwe regisseur.
De zoektocht stopte bij Bas Groenenberg, die zijn eerste jaren als theaterprofessional doorbracht bij het tandem Jos Brink en Frank Sanders. Daarna volgden rollen in musicals als Les Misérables, My Fair Lady en Sweeney Todd.
Inmiddels heeft Groenenberg zijn werkterrein ook verlegd naar het schrijven en regisseren van theater.