De Nationale Citymarketing trofee (NCT) is maandag uitgereikt. Hoewel Kampen gehoopt had de trofee mee naar huis te nemen, is de gemeente toch heel tevreden met deze tweede plek. "We zijn nog niet zo lang bezig met citymarketing. Dat wij genomineerd waren, geeft al aan dat we op de goede weg zijn met ons beleid. Deze tweede plaats is heel mooi."
De jury oordeelde dat Kampen in korte tijd '... aanzienlijke stappen heeft gezet. Eén van deze stappen is de huis-aan-huiskrant en de website, waarmee een snelle koppeling is gemaakt. De focus op 'hartelijke Hanzestad' is een plus. Een kenmerkende waarde als religie komt echter nauwelijks aan bod in het gepresenteerde beleid', stelde de jury.
De Nationale Citymarketing Trofee is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Helmond won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Juryvoorzitter Erik Braun reikte de trofee uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Zaanstad.
De jury oordeelde dat Kampen in korte tijd '... aanzienlijke stappen heeft gezet. Eén van deze stappen is de huis-aan-huiskrant en de website, waarmee een snelle koppeling is gemaakt. De focus op 'hartelijke Hanzestad' is een plus. Een kenmerkende waarde als religie komt echter nauwelijks aan bod in het gepresenteerde beleid', stelde de jury.
De Nationale Citymarketing Trofee is dit jaar voor de zesde keer uitgereikt aan de beste citymarketing gemeenten van Nederland. Helmond won de trofee in de categorie tot 100.000 inwoners. Eindhoven werd eerste in de categorie grote gemeenten boven 100.000 inwoners. Juryvoorzitter Erik Braun reikte de trofee uit tijdens het Nationaal Congres Citymarketing in Zaanstad.
De jury constateert dat de kwaliteit van de inzendingen en de hieraan volgende presentaties in stijgende lijn zijn gebleven. Kwaliteitsverbetering en professionalisering zijn vanzelfsprekende aandachtspunten geworden bij de grotere gemeenten. Kleinere gemeenten zijn vaak nog zoekende en worden in hun zoektocht geremd door beperkte budgetten en politiek-bestuurlijke factoren.
De nominaties voor de Nationale Citymarketing Trofee zijn dit jaar anders tot stand gekomen dan voorgaande jaren. Dit jaar is een enquête rondgestuurd naar gemeenten en experts op gebied van citymarketing. Op basis van die enquête zijn de genomineerden geselecteerd. Daarna heeft een vakjury de nominaties beoordeeld en uiteindelijk de winnaars aangewezen. De genomineerde gemeenten leverden hiervoor uitgebreide documentatie en motivering aan bij de jury. Daarnaast hielden zij een mondelinge presentatie voor de jury.
De beoordeling verliep aan de hand van een aantal vakinhoudelijke criteria als beleidsmatige aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing.
Foto: Richard Tennekes
De nominaties voor de Nationale Citymarketing Trofee zijn dit jaar anders tot stand gekomen dan voorgaande jaren. Dit jaar is een enquête rondgestuurd naar gemeenten en experts op gebied van citymarketing. Op basis van die enquête zijn de genomineerden geselecteerd. Daarna heeft een vakjury de nominaties beoordeeld en uiteindelijk de winnaars aangewezen. De genomineerde gemeenten leverden hiervoor uitgebreide documentatie en motivering aan bij de jury. Daarnaast hielden zij een mondelinge presentatie voor de jury.
De beoordeling verliep aan de hand van een aantal vakinhoudelijke criteria als beleidsmatige aanpak, organisatie, samenwerking met stakeholders, mediaprofilering, monitoring en aantoonbare effecten van citymarketing.
Foto: Richard Tennekes