Pasen
“Daar juicht een toon, daar klinkt een stem!” Dit traditionele Paaslied als Fantasie, geschreven door Herman van Vliet, laat Harm Hoeve in volle glorie op het prachtige Hinszorgel klinken. Hoeve speelt niet alleen traditionele Paasbewerkingen, maar heeft met zijn repertoirekeus ook aansluiting gezocht bij het feestelijke karakter van de Opstanding van Jezus Christus. Hoeve brengt muziek van de grote Bach op zowel het koor- als het hoofdorgel, evenals muziek van Alexandre Guilmant, Cornelis Pameijer en meer hedendaags werk van Jack Hawes en Gijs van Schoonhoven. Harm Hoeve sluit zijn concert in stijl af met een Paasfinale van eigen hand, waarin hij zijn kenmerkende eigenschappen goed kan demonstreren: contrast en dynamiek, enthousiast waar het kan en ingetogen waar dat moet.
Over Harm Hoeve
Harm Hoeve (Rouveen, 1964) is een musicus die graag direct wil communiceren met zijn luisteraars en ze enthousiast wil maken voor de prachtige klanken van het orgel en haar muziek. Hij is opgeleid aan de muziekschool en het conservatorium te Zwolle. Ook volgde hij de Zomeracademie in Haarlem en won in 1989 de eerste prijs op het internationaal “Albert Schweitzerfestival”. Naast organist is Harm Hoeve dirigent van vier koren, werkt hij regelmatig mee aan radio- en tv-uitzendingen en schrijft hij regelmatig koraalbewerkingen en muziek voor orgel en voor koren.
Programma
Koororgel
Partita over ‘Halleluja, lof zij het Lam’ Gijs van Schoonhoven
(* 1953)
Concerto in d nach Antonio Vivaldi, BWV 596
– Allegro
– Grave
– Fuga
– Largo e spiccato
– Allegro Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Hoofdorgel
Fantasie over ‘Daar juicht een toon, daar klinkt een stem’ Herman van Vliet
(* 1941)
Lied voor de Vox Humana Cornelis Pameijer
(1870-1940)
Preludium en Fuga in D, BWV 532 Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Vivace, BWV 530
Uit: Triosonate VI Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Finale
Uit: Sonate I Alexandre Guilmant
(1837-1911)
For a festive occasion Jack Hawes
(1916-2004)
Paasfinale Harm Hoeve
(* 1964)
“Daar juicht een toon, daar klinkt een stem!” Dit traditionele Paaslied als Fantasie, geschreven door Herman van Vliet, laat Harm Hoeve in volle glorie op het prachtige Hinszorgel klinken. Hoeve speelt niet alleen traditionele Paasbewerkingen, maar heeft met zijn repertoirekeus ook aansluiting gezocht bij het feestelijke karakter van de Opstanding van Jezus Christus. Hoeve brengt muziek van de grote Bach op zowel het koor- als het hoofdorgel, evenals muziek van Alexandre Guilmant, Cornelis Pameijer en meer hedendaags werk van Jack Hawes en Gijs van Schoonhoven. Harm Hoeve sluit zijn concert in stijl af met een Paasfinale van eigen hand, waarin hij zijn kenmerkende eigenschappen goed kan demonstreren: contrast en dynamiek, enthousiast waar het kan en ingetogen waar dat moet.
Over Harm Hoeve
Harm Hoeve (Rouveen, 1964) is een musicus die graag direct wil communiceren met zijn luisteraars en ze enthousiast wil maken voor de prachtige klanken van het orgel en haar muziek. Hij is opgeleid aan de muziekschool en het conservatorium te Zwolle. Ook volgde hij de Zomeracademie in Haarlem en won in 1989 de eerste prijs op het internationaal “Albert Schweitzerfestival”. Naast organist is Harm Hoeve dirigent van vier koren, werkt hij regelmatig mee aan radio- en tv-uitzendingen en schrijft hij regelmatig koraalbewerkingen en muziek voor orgel en voor koren.
Programma
Koororgel
Partita over ‘Halleluja, lof zij het Lam’ Gijs van Schoonhoven
(* 1953)
Concerto in d nach Antonio Vivaldi, BWV 596
– Allegro
– Grave
– Fuga
– Largo e spiccato
– Allegro Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Hoofdorgel
Fantasie over ‘Daar juicht een toon, daar klinkt een stem’ Herman van Vliet
(* 1941)
Lied voor de Vox Humana Cornelis Pameijer
(1870-1940)
Preludium en Fuga in D, BWV 532 Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Vivace, BWV 530
Uit: Triosonate VI Johann Sebastian Bach
(1685-1750)
Finale
Uit: Sonate I Alexandre Guilmant
(1837-1911)
For a festive occasion Jack Hawes
(1916-2004)
Paasfinale Harm Hoeve
(* 1964)