Al meer dan veertig jaar werkzaam in het vak en nog is het schoenmakersechtpaar Bolinde niet klaar met hun passie. De combinatie van ambachtelijk werk en de sociale contacten die daarbij ontstaan, maakt dat ze hun werk nog dagelijks met plezier uitvoeren. Bovendien sterft het schoenmakersvak niet uit: goed schoeisel is immers uitermate van belang voor de rest van je lijf. “Het bepaalt je hele lichaamshouding,” vertelt Wil Bolinde. “Versleten zolen of scheve hakken kunnen ervoor zorgen dat je verkeerd staat of zit. Dat kan pijn opleveren.” Investeren in een goede schoen is dus zeker geen overbodige luxe.

Bolinde is op het gebied van schoenen en leerbewerking van alle markten thuis. De schoenmaker hanteert een originele methode voor de reparaties van schoenen, in jargon ‘aflappen’ genoemd. Slechts een beperkt aantal schoenmakers past deze methode toe. De garantie bij aflappen is dat het model van de schoen intact blijft. Bij de ‘hakkenbar’ gaan dan ook weinig mensen teleurgesteld de deur uit. Vaak weet het schoenmakersduo mensen te verrassen met wat er nog mogelijk is. “Soms brengen mensen schoenen die tot op de draad versleten zijn. Ze gaan ervan uit dat wij daar niets mee kunnen en dat de schoenen in de kliko kunnen. Maar ja.. het is hun lievelingspaar. Dan is het prachtig om ze te vertellen dat we de schoenen toch kunnen oplappen,” vertelt Willem Bolinde enthousiast.

De mode verandert continu, dus ook schoenmakers blijven zich ontwikkelen. Of mensen nu aankomen met schoenen uit de jaren zeventig of schoenen van de laatste mode, Bolinde weet er raad mee.

Schoenmaker Bolinde
Oudestraat 190
8261 CW Kampen
www.schoenmakerbolinde.nl

Privacy statement

Proclaimer

Alle rechten voorbehouden. © 2019 Kampen Marketing. Kampen Partners is verantwoordelijk voor de inhoud van deze website, en doet er alles aan deze actueel en juist te houden. Voor zover bekend wordt geen auteursrecht geschonden met de inhoud van de site. Komt u desondanks toch iets tegen dat niet correct is of verouderd, dan stellen wij uw reactie bijzonder op prijs.

Een concept van: Pankra, Leuk GeregeldMacHelp, BrugMedia, Sterinsocial & Julius Media